Być kobietą - 6 wskazówek, jak szybko poczuć się lepiej we własnym ciele


W dzisiejszej rozmowie w Pytaniu na Śniadanie (zobacz nagranie) z okazji Dnia Kobiet poruszyliśmy temat kobiecości. Producent zwraca uwagę, że badania, przeprowadzone przez Pentor mówią, że 80 proc. kobiet dobrze czuje się w swoich rolach i uważa, że dobrze jest być kobietą. Wyglądałoby więc na to, że są zadowolone z równouprawnienia w życiu społecznym i świetnie radzą sobie w nowej rzeczywistości, o której na początku wieku walczące sufrażystki mogły tylko pomarzyć.

Okazuje się jednak, że według części badanych niezależność niesie ze sobą duże koszty. Utratę cennych wartości związanych z kobiecością: uroku, subtelności, delikatności, godności, skromności, kultury, powściągliwości i dbałości o wygląd. Przekonanych o tym jest 27 proc. kobiet i 30 proc. mężczyzn. Głównym tego powodem jest po prostu brak czasu.

W byciu kobietą najważniejsze jest jednak bycie sobą i życie w zgodzie z własnym charakterem, osobowością i potrzebami, a nie bezwarunkowe poddawanie się narzuconym normom kulturowym. Nie każda kobieta chce być skromna, subtelna i delikatna - tak jak nie każda chce być przebojowa, niezależna czy seksowna. Najważniejsza jest możliwość wyboru, a nie życie zgodnie z oczekiwaniami innych. Bycie kobietą to świadome podejmowanie decyzji - jak chcę żyć i kim chcę być.

Niezależnie od tego, każda z nas powinna akceptować swoje ciało i mieć poczucie własnej wartości. Sama wiem jak brak czasu ogranicza możliwości dbania o siebie w pełnym zakresie, dlatego mam dla Was sześć prostych, skutecznych wskazówek, które pomogą Wam poczuć się lepiej we własnej skórze. A przede wszystkim pomogą zbudować pewność siebie, która jest niezbędna do pełnego cieszenia się z bycia kobietą.

1. Zwiększ ilość warzyw i owoców w diecie

Zacznę od tego, o czym wspomniałam w nagraniu. Kolor i wygląd skóry, a przede wszystkim cery, wysyła sygnały o stanie zdrowia, a tym samym podnosi lub obniża twoją atrakcyjność.
Według badań profesora Davida Perretta za najzdrowsze uznajemy osoby, których dieta bazuje na dużej ilości warzyw i owoców, zawierających beta karoten. Lekko żółty odcień skóry kojarzy się z atrakcyjnością i zdrowiem. Efektu tego nie uzyskamy poprzez opalanie, co widać na zdjęciu poniżej.

Rada: Do każdego posiłku dodaj warzywo zawierające beta karoten, aby w zdrowy sposób podnieść swoją atrakcyjność.



2. Złość piękności szkodzi


Duża część zmarszczek na twarzy jest odbiciem naszego życia emocjonalnego oraz sposobu przeżywania emocji. Twarze, na których zapisują się negatywne ekspresje, takie jak żal, złość i nienawiść, są odbierane jako mniej atrakcyjne. Kobiety często kumulują w sobie emocje, zaciskając szczęki, marszcząc brwi, mrużąc oczy i napinając usta, aż znikną. Nie dość, że szybciej pojawią się zmarszczki wokół tych miejsc, to przede wszystkim kumulowanie emocji jest niezdrowe i może prowadzić do chorób psychosomatycznych.

Rada: Konflikty rozwiązujemy na bieżąco - nie trzymamy w sobie złych emocji tygodniami, tylko wyrzucamy je z siebie w momencie kulminacji. Po trudnym, stresującym dniu, gdy czujemy napięcie w całym ciele, przed snem robimy następujące ćwiczenie:
Leżąc już w łóżku na plecach, z całych sił uderzaj w materac prostymi nogami i rękami, aż do całkowitego zmęczenia ciała. Rób tak jak dzieci, które chcą wyrzucić złość. Najlepiej, jeśli możesz przy tym krzyczeć. Jeśli nie, to przynajmniej pokrzycz potem przez minutę w poduszkę. W ten sposób oczyścisz umysł i zrelaksujesz ciało.


3. Sprężysty sposób chodzenia


Sposób chodzenia wpływa na ocenę atrakcyjności kobiety. Dlatego tak ważna jest wyprostowana sylwetka i ładny chód. Dawniej uczono dziewczęta chodzenia z książką na głowie. Warto wrócić do tej praktyki.

Rada: Jeśli chcesz, aby twój sposób chodzenia był odrobinę bardziej uwodzicielski, należy wykonywać proste ćwiczenia rozciągające, tzw. stretching. Dzięki temu twoje ruchy staną się bardziej "kocie" - czytaj: przyciągające wzrok;)


4. Ćwiczenia na przystanku lub w kolejce


Gdy nie masz czasu na fitness, spacery lub inne aktywności fizyczne, zastosuj ćwiczenia izometryczne. Polegają one na prostym, świadomym napinaniu konkretnych mięśni. Na przykład siedząc, możesz złożyć dłonie przed sobą i napinać klatkę piersiową. Dzięki temu ujędrnisz biust.
Stojąc gdziekolwiek, możesz spinać mięśnie brzucha lub pośladków. (Tylko zwróć uwagę, jaki masz strój na sobie, bo ruch pośladków może wzbudzić zainteresowanie:) Ćwiczenia te nic nie kosztują, a kilkaset powtórzeń przez cały dzień może okazać się świetnym treningiem dla ciała.

Rada: Każdego dnia rano wyznacz sobie, jaki mięsień będziesz napinać w wolnych chwilach. Rób serię po sto powtórzeń.


5. Ładna dykcja


Jeśli chcemy, aby głos kobiet był słyszalny, musimy mówić wyraźnym i donośnym głosem. W przestrzeni publicznej preferujemy głosy niskie i spokojne. Sposób mówienia pewnej siebie kobiety wyróżnia się. Czując się panią swego czasu, częściej inicjujesz rozmowę, mówiąc przy tym wolniej i robiąc częstsze przerwy. Pewna siebie, nie obawiasz się, że rozmówca ci przerwie. W ten sposób tylko zyskujesz, bo wolniejsze mówienie zwiększa szanse na to, że zostaniesz wyraźnie usłyszana i właściwie zrozumiana.

Ton twego głosu jest przy tym zwykle niższy niż osoby niepewnej siebie i bezsilnej - to lęk i poczucie zagrożenia powodują, że mówimy piskliwie. Powolne mówienie niesie "taki sam efekt sprzężenia zwrotnego między ciałem a umysłem jak ekspansywne postawy ciała", co w serii badań udowodniły Lucia Guillory i Deborah Gruenfeld z Uniwersytetu Stanforda.

Kobiety mają częściej wysokie i ciche głosy. Przez to mogą być niewłaściwie odbierane lub nie brane na poważnie. Dlatego warto zacząć pracę z głosem od ćwiczeń na dykcję:

Rada: Ćwiczenie z korkiem. Codziennie powiedz lub przeczytaj kilka zdań na głos, trzymając poziomo korek od wina między zębami. Wypowiadane zdania muszą być głośne i wyraźne tak, aby druga osoba mogła cię zrozumieć. Zacznij od 30 sekund i powtórz kilka razy. Szybko zauważysz efekty, szczególnie trenując przed ważnym wystąpieniem.

6. Pozycje mocy jako sposób na pewność siebie


Władza jest silniej osadzona w twoim ciele niż w umyśle czy w roli społecznej, jaką odgrywasz. Przyjęcie władczej pozy tylko na kilka minut daje silniejsze poczucie mocy niż uświadamianie sobie, jak ważne stanowisko posiadasz czy jak ważna jesteś. Wystarczy zaobserwować, jak zmienia się postawa i sposób chodzenia osób, już po godzinie ćwiczeń na siłowni. Wszystko dzięki wydzielanym hormonom.

Psycholog z Harvardu, Amy Cuddy, pierwsza znalazła dowody na to, że "udawanie" dominującego języka ciała może dać nam poczucie władzy. Nie, nie stajesz się przez to kimś innym czy lepszym. Po prostu odblokowujesz siebie, wydobywasz cały swój potencjał, kreatywność, talenty.

Wraz ze współpracownikami amerykańska psycholożka wyodrębniła więc pięć póz władczych, których przyjmowanie daje poczucie władzy nawet wtedy, gdy czujesz się kompletnie bezsilny: stojące wyprostowane – z rękami pod boki czy sztywno opartymi o blat stołu - oraz siedzące: z nogami na stole i rękami za głową, rękami za głową i nogą na nodze, rozstawionymi nogami i jedną z rąk opartą na oparciu krzesła obok.

Jej badania pokazały, że przyjmowanie tych póz, będących cielesną manifestacją władzy, może powodować nie tylko zmiany w psychice i zachowaniu, ale też zmiany fizjologiczne: podnosić poziom testosteronu (hormonu asertywności) - ok. 19 proc., a obniżać poziom kortyzolu - ok. 25 proc. Kulenie się natomiast prowadzi do skutków odwrotnych.

Rada: Nigdy więcej kulenia się w tremujących sytuacjach.


7. Do dzieła!:)


Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 komentarze:

  1. mówienie o "braku czasu" to mówienie nieprawdy
    każdy żyjący ma czas,tylko ludzie marwi już go nie mają
    stopień życia, a w zasadzie stopień świadomości daje człowiekowi panowanie nad swoim czasem
    ludzie w śpiączce, ludzie śpiący, ludzie żyjący w pośpiechu tak naprawdę w pewnym stopniu nie żyją, nie panują ad swoim życiem, a czas im się kurczy i ucieka
    ci śpiszący się mają najmniejszy stopień panowania nad czasem i posiadania go
    najbardziej żyją ci, którzy dają samym sobie i innym uwagę i czas, ci którzy go dzielą z innymi, oni go mnożą i delektują się nim razem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. temat czasu jest bardzo ciekawy
      osobom, których interesuje natura czasu, polecam lekturę książek Siergieja Łazariewa cyklu Diagnostyka karmy, w których ten naukowiec pisze m.in. o świadomości - indywidualnej i zbiorowej, o kondensowaniu czasu w jeden punkt, o zamianie miejscami przyczyn i skutków, pisze też o szczęściu, o celowości chorób i nieszczęść, a co najważniejsze wskazuje na rozwiązania, którymi dzieli się z czytelnikami

      Usuń

Wpisz swoje imię, wybierając pole NAZWA z listy. Możesz komentować za pomocą konta FB, klikając Facebook Comment. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin strony.