Joga dla twarzy. Ćwiczenia odmładzające.

Joga dla twarzy jako alternatywa dla botoksu? Zdecydowanie tak! Jeśli specjalne ćwiczenia twarzy uzupełnisz o automasaż i do tego dodasz zdrową dietę, oszukasz metrykę szybciej, niż się spodziewasz. Zobacz, jak to się robi!

Zwykle pracujemy nad mięśniami nóg, brzucha czy ramion, tymczasem pod skórą twarzy znajduje się ponad 50 mięśni, które też można wyćwiczyć. Gdy zaczynamy z nimi pracować, zwiększają swoją objętość i napięcie – wypychają skórę twarzy od środka i działają jak naturalny lifting. Efekty przychodzą już po dwóch–trzech tygodniach regularnych ćwiczeń, które po opanowaniu techniki zajmują przysłowiowe pięć minut. Joga dla twarzy nic nie kosztuje, jedyne, czego wymaga, to regularność. Ćwiczenia można wykonywać rano i wieczorem przed nałożeniem kosmetyków, w samochodzie, na spacerze, przed komputerem czy telewizorem. Dzieci uwielbiają robić ze swoimi mamami ćwiczenia twarzy, bo to seria zabawnych przerysowanych min i wspaniały pretekst do wspólnej zabawy. Polegają na napinaniu i rozluźnianiu mięśni, rozszerzaniu oczu, wysuwaniu języka, nadymaniu policzków, składaniu ust czy szerokim, przesadnym uśmiechu. Oczywiście tatusiowie też powinni spróbować!

Kasia Bem, prekursorka jogi dla twarzy w Polsce, prezentuje zestaw ćwiczeń twarzy ujędrniający mięśnie twarzy i obejmujący wszystkie „problematyczne” partie: czoło, oczy, policzki, usta, podbródek i szyję. Ćwiczenia te przywracają skórze blask, poprawiają koloryt cery, przyśpieszają eliminację toksyn, wygładzają zmarszczki już istniejące i oddalają w czasie pojawianie się kolejnych.
To co? Gotowa do robienia min? Zaczynamy!

1. Twarz Buddy

cel: rozluźnienie i wygładzenie twarzy

Usiądź z wyprostowanym kręgosłupem. Zamknij oczy. Zrelaksuj mięśnie twarzy, porusz szczęką w prawo i w lewo, rozluźnisz ją. Możesz też dotknąć koniuszkiem języka tylnej ścianki dolnych zębów. Leciutko się uśmiechnij. Spokojnie oddychaj przeponą. Poczuj, jak wygładza się twarz. Pozostań w relaksie od 1 do 3 minut.

2. Lew



cel: rozluźnienie mięśni twarzy

Ręce ugięte w łokciach unieś do góry, zrób wdech i mocno zaciśnij mięśnie twarzy i pięści. Przytrzymaj napięcie 5 sekund. Wraz z wydechem wysuń mocno język. Powtórz 5 razy.3.

3. Zdziwione oczy


cel: wygładzenie zmarszczki poprzecznej między brwiami i wzmocnienie powiek

Zachowując zrelaksowaną twarz, otwórz szeroko oczy, tak jakbyś się czemuś dziwił/a. Nie unoś brwi i nie marszcz czoła. Patrz na punkt w przestrzeni przez 5–10 sekund. Powtórz 5 razy.

4. Oko na Maroko



cel: redukcja worków pod oczami i kurzych łapek

Spójrz w prawo, wróć do centrum i zerknij w lewo. Nie poruszaj twarzą ani szyją. Powtórz 5 razy. Na koniec zamknij oczy, zaciśnij mocno powieki i „spójrz” na czubek nosa. Wytrzymaj 5–10 sekund.

5. Trębacz



cel: wzmocnienie mięśni policzkowych.

Zrób wdech przez nos, a następnie przesuwaj powietrze z jednego policzka do drugiego, aż zabraknie ci tchu. Zrób wydech przez usta, wzmocnisz dodatkowo mięśnie okrężne ust.

6. Gwiazda filmowa


cel: wzmocnienie mięśni okrężnych ust, co wzmacnia i powiększa usta

Weź wdech przez nos i wypuść powietrze ustami, tak jakbyś rozsyłał/a pocałunki. Powtórz 5 razy. Nie marszcz brwi i czoła. Pracują tylko mięśnie okrężne ust.

7. Rybka


cel: wzmocnienie mięśni okrężnych ust i policzków

Weź wdech przez nos, zaciśnij usta, wciągnij policzki i zrób „karpika”. Utrzymując tę minę, rozciągnij kąciki ust do uśmiechu. Wytrzymaj 5 sekund. Powtórz 5 razy.

8. Ptaszek


cel: wzmocnienie podbródka, szyi i brody

Przekręć głowę w prawo i unieś podbródek w stronę sufitu. Patrząc na sufit, otwórz usta, dotknij językiem podniebienia i przełknij ślinę. Powtórz w każdą stronę 3 razy.

9. Golenie



cel: wzmocnienie policzków i owalu twarzy

Wyobraź sobie, że się golisz. Zamknij usta. Przesuń policzek i usta w prawą stronę. Wytrzymaj 5 sekund. Zrób to samo w drugą stronę. Powtórz na obie strony po 5 razy.

10a. Ooooooooo!


cel: wzmocnienie owalu twarzy i redukcja pionowych bruzd wargowo-nosowych

Otwórz usta i naciągnij górną wargę na górne zęby, a dolną na dolne. Wytrzymaj 5 sekund. Powtórz 5 razy.

10b. Szeroki uśmiech


cel: ujędrnienie policzków i podciągnięcie ust

Uśmiechnij się szeroko, unosząc przy tym kąciki ust do góry. Wytrzymaj 5 sekund. Powtórz 5 razy.

Ćwiczenia 10a i 10b wykonuj razem, tzn. po wykonaniu ćwiczenia 10a wykonaj ćwiczenie 10b, a następnie wróć do 10a.


Kasia Bem - nauczycielka jogi, oddechu i medytacji w systemach Sivananda Jogi (tytuł Master of Yoga, II stopień specjalizacji), Ashtangi Jogi i Sri Sri Jogi, RYT 500. Autorka programów: Joga dla Twarzy, Potęga Ciszy, Happy Detoks z jogą naturalnie! Autorka książki "Happy Detoks". Więcej: www.kasiabem.com, www.namastejoga.pl

Zdjęcia wykonała Dorota Białkowska
Więcej podobnych artykułów znajdziecie na wwww.hellozdrowie.pl
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Wpisz swoje imię, wybierając pole NAZWA z listy. Możesz komentować za pomocą konta FB, klikając Facebook Comment. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin strony.