Jaką twarz mają najlepsi CEO świata? Szeroką!

Naukowcy przebadali zdjęcia prezesów z listy 500 najlepszych firm świata (Fortune 500) i wykazali, że istnieją powiązania między wynikami finansowymi firmy a szerokością twarzy jej CEO. Elaine Wong, Margaret Ormiston, and Michael Haselhun badali proporcje pomiędzy szerokością twarzy a jej długością, korzystając ze współczynnika WHR (width-to-height ratio). Za pomocą tego wskaźnika byli w stanie przewidzieć sukces finansowy danego przedsiębiorstwa. Pomiary dotyczyły tylko mężczyzn i polegały na zmierzeniu szerokości twarzy na wysokości policzków oraz jej długości od brwi do górnej wargi. Im szersza twarz w stosunku do jej długości tym wyższy wskaźnik WHR. Następnie porównywano wyniki  z danymi finansowymi firm. 


Na zdjęciu powyżej widać czym różnią się twarze z niskim i wysokim współczynnikiem WHR.
Dlaczego badano twarze najlepszych CEOs? Ze względu na dowody, mówiące o powiązaniu szerokości twarzy z ilością testosteronu, a tym samym z agresywnym i dominującym stylem zarządzania. Mężczyzna z szeroką twarza jest odbierany jako ten silniejszy i mniej osób jest w stanie podważać jego działania czy przeciwstawiać sie jego zdaniu. Jest to szczególnie istotne w firmach zarządzanych "patriarchalnie" i najbardziej widoczne w krajach, gdzie taki styl dominuje. Jak na przykład można to zaobserwować na zdjęciu poniżej z najlepszymi CEO z Indii.



Korzystałam z: http://www.psychologytoday.com/blog/the-good-life/201201/the-face-leadership
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Wpisz swoje imię, wybierając pole NAZWA z listy. Możesz komentować za pomocą konta FB, klikając Facebook Comment. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin strony.